Krížna Krížom Krážom

Sky race 22,5km,1440m+, Ultra 48,4km , 3160m+

27.5.2023.               Prajeme veľa kilometrov a zdravia!

1 bod do hodnotenia ITRA

NAŠ BEH VÁS PREVEDIE KRÁSNYMI ZÁKUTIAMI VEĽKEJ FATRY

OZ Krížna Krížom Krážom

SKYRACE 22,5km , 1440m+

Našou snahou je umiestniť trate v takých častiach Veľkej Fatry ,ktoré nie sú až tak často navštevované , ale ponúkajú nádherne kulisy  a umocňujú zážitok z pohybu ,aj z početnými výhľadmi na krajinu.  Na krátkej aj dlhej trati bude  štart a cieľ v obci Staré Hory na futbalovom ihrisku. Registrácia pri základnej škole Staré Hory, 50metrov od štartu. Od štartu pôjde trasa smerom na Japeň ,tam odbočíme v pravo a po hrebeni sa dostaneme na úsek kde sa napojíme na zvážnicu smer Pánska koliba a odtiaľ po žlto značenom tur. chodníku na horský hotel Kráľová studňa, kde bude prvé občerstvenie a až po kráľov prameň je trasa spoločná pre obe trasy. Tam klasika cez Krížnu, smer Majerova skala a po zbehu na zvážnicu bude druhe občerstvenie. Odtiaľ až po Staré Hory po modrom tur.chodníku ku kaplnke a cez parkovisko a kúsok do kopca pomedzi domy sa dostaneme do cieľa na futbalové ihrisko.

. Our aim is to locate the tracks in parts of the Greater Fatra, which are not so often visited, but offer beautiful scenery and enhance the experience of movement, even with numerous views of the landscape.  The start and finish will be changed in the village of Staré Hory on the football field. Registration in the primary school Staré Hory, 50 meters from the start. From the start the route will go towards Japeň, there we turn right and on the ridge we get to the section where we connect to the slope in the direction of Men's Hut and from there on the yellow marked tour. sidewalk to the hot hotel King's Well, where there will be the first refreshment and up to the Kings Spring, the route is common to both routes. There a classic through Krizna, direction Majerova skala and after running down to the balance sheet will be a second snack. From here to Staré Hory on the blue trail to the chapel and through the parking lot and a hill uphill between the houses, we will reach the goal on the football field.

Štart a cieľ je pod majestátnou Majerovou skalou a to v obci Staré Hory.

The start and finish is under the majestic Majer Rock in the village of Staré Hory.

Popis trasy: Štart - futbalové ihrisko, následne smer Pivová, Japeň , po hrebeni smer Úplaz, na zvážnici vľavo smer Bystrická dolina, zo zvážnice odbočíme vpravo k Pánskej kolibe, odtiaľ po žltom turistickom chodníku k horskému hotelu Kráľova studňa, kde je prvá občerstvovacia stanica. Popri hoteli pokračujme vľavo smer Kráľov prameň, po žltej turistickej trase smer Dedošova dolina, ktorou sa dostaneme na rázcestie Drobkov. Pri pútači vpravo strmo hore po zelenej turistickej značke na Ostredok razcestie. Tu odbočíme vľavo a budeme pokračovať po hrebeni červenou tur. značkou na Suchý vrch. Pri salaši pod Suchým bude druhá občerstvovacia stanica. Ďalej smer Kyšky, Ploská. Tu odbočíme v pravo na žltú turistickú značku do sedla Ploskej , tam stále po žltej v pravo do obce Vyšné Revúce. Tu bude tretia občersvovacia stanica a tiež aj stop limit - 13:00 hod. Odtiaľ pôjdeme vľavo po zvážnici smer Veľký Šturec. Na Veľkom Šturci sa napojíme na červenú trasu vpravo a budeme pokračovať až do Východného Prašnického sedla , tu bude zmena oproti vlaňajšku teraz pokračujeme prudko hore po červenej turistickej značke až do Rybovského sedla. Ďalej traverzom smer Líška, Majerova skala, prudký zbeh po modrej turistickej značke, prinapojení na zvážnicu bude štvrtá občerstvovačka, po zvážnicu modrou značkou až ku kaplnke na Starých Horách, cez parkovisko popri hoteli Altenberg a do kopčeka pomedzi domy do cieľa na ihrisku.

Občerstvovačky: prvá na cca. 14km a druhá na cca. 22km, tretia na cca 32km a posledná štvrtá na cca.45km.

Povinná výbava: tenká vetrovka / fukerka/,mobil, vlastný pohár

Doporučená výbava: rukavice, niečo na hlavu/buff, čelenka, čiapka/

Povolené výbava: bežecké palice

Prekvapenie v štartovom balíku pre každého účastníka

UPOZORNENIA: Budeme sa pohybovať v národnom parku Veľká Fatra, preto žiadame pretekárov o dodržiavanie návštevného poriadku, odpad odkladať len na občerstvovacích staniciach, alebo v cieli. V prípade zistenia nedodržania tejto požiadavky, ako aj nedodržania povinnej výbavy bude pretekár penalizovaný 5 min.

Všetci účastníci štartujú na vlastnú zodpovednosť a sú povinní zabezpečiť si individuálne zdravotné poistenie. Organizátor nepreberá zodpovednosť za škody majetku, alebo zdravia súvisiace s účasťou na pretekoch, alebo pri presune na preteky a v mieste konania pretekov.

V prípade nepriaznivých poveternostných podmienok si usporiadateľ vyhradzuje práva na upravenie trate pretekov.

SKY RACE 22,5km,1440+

Mapa Sky race ,modro značená

Tešíme sa na vás pri našom preteku

We look forward to seeing you in our race